בוקינגGift-voucherve_heSpecial_offer_he

להזמנות חייגו: 054-5747691

%1$s

אמירים נוסטלגיה 1962

קיט טבעוני באמירים

כתב ישעיהו עשני – עיתון דבר  22.03.1962

זו הפעם הראשונה תבוא הקיץ על פתרונה החלקי בעייתם של הנופשים הצמחונים והטבעונים.

מושב העובדים של הצמחונים והטבעונים אמירים בו התארגנה קבוצת חברים "נוף" במסגרת יחידה להבראה ובתוכה בעלי ניסיון בקיט (צימרים של היום), תטפל בכל המתנזרים ממאכלי בשר ודגים, וכל מאכל הבא מין החי. לרשות הקייטנים יועמד אוכל צמחוני טבעוני והמחירים יהיו ברמה של מחירי מוסדות קיט מקובלים.

Amirm 1962

הקייטן יכול גם לקבל תזונה טבעונית מיוחד בהמלצת רופא, שהוא קשור אליו. קבוצת "נוף" תדאג גם לבידור תרבותי, ייערכו ערבי קריאה, תקליטים, שירה בציבור, משחקים, חידונים וריקודים. כן יערכו טיולים קצרים בסביבה הקרובה, רחיצה בבריכת פרוד או בצפת, המחזורים יהיו בני עשה ימים.
מן הראוי לציין כי היוזמים רואים בניסיונם זה שלב ראשון לפיתוח ענף קיט צמחוני טבעוני נרחב באמירים שיהיה אחד מענפי המשק הרציניים מאחר שמשק זה מיוחד במינו, ואינו מתקיים על רפת ולול במשקים אחרים בהר.
לעידוד מפעל הנופש והתיור רוצים חברי אמירים לנצל את מורדות וואדי טוואחין על שם טחנות קמח שפעלו בו בעבר – גיא הטחנות, נציגי הסוכנות היהודית, וקק"ל ולשכת התיירות ביקרו במקום ודעתם חיובית על הבניינים הקיימים בוואדי טוואחין לשם אחסון נופשים ומטילים. שניים מחברי אמירים, האחים כרמלי אף התיישבו בוואדי יקשרו את עתידם עם עתידו.
מושב אמירים, השוכן בחיק הרים מול נופה המקסים של הכינרת וגיאיות עטוף הוד הוא מקום אידיאלי לקייט זה ייחד עם האפשרות של ניצול יופיו של הוואדי טוואחין מבטיח הוא קיט בריא ומיוחד מסוגו שאין לו מתחרה בארצנו.

הבהרה:
"וואדי טוואחין" על שם טחנות קמח הינו חלק מנחל עמוד של היום
מפעל "קיט והבראה" של אז, הצימרים של היום

הועתק בתודה מ- National Library of Israela

Amirm 1962 (3)

נגישות

דברו איתנו!