בוקינגGift-voucherve_heSpecial_offer_he

כתבו עלינו אור בראשית צימרים

כתבו עלינו ב- Ynet

חוות בריאותא: חופשות שיעשו אתכם בריאים

חופשת בריאות בישראל איננה משימה בלתי אפשרית. להפך. לא מעט מתחמי נופש ובילוי מהצפון ועד הדרום עלו על הגל ומציעים חופשה בריאה ורגועה, רוויה בסדנאות, הפעלות, אוכל טבעוני ומוצרי טיפוח שלא נוסו על בעלי חיים. קבלו כמה דוגמאות

ynet-or-bereshit-amirimאור בראשית: פינוק טבעוני

מושב אמירים הינו מושב צמחוני-טבעוני, הראשון מסוגו בארץ. הוא הוקם מתוך כוונה לחיות ולקדם את נושאי התזונה בריאה, צמחונות-טבעונות, חקלאות אורגנית ועוד. בישוב מגוון רחב של צימרים ביניהם גם מתחם בקתות העץ של "אור בראשית". המתחם שוכן על צלע הר המשקיף לנוף הפסטורלי של הגליל העליון. בחודשי הקיץ המקום מציע בריכה פרטית, פינוקים בריאים הכוללים סלסלת פירות, חלב סויה, חטיפים מתוקים משתנים, ארוחת בוקר, צהריים או ערב צמחונית או טבעונית (בתשלום).

חבילות פינוק עד החדר. אור בראשית
בבקתות גם סבונים ותמרוקים שלא נוסו על בעלי חיים ובדים, כיסויים ושמיכות שלא כוללים חומרים המגיעים מהחי. בקרבת הישוב תוכלו לטייל במגוון אתרים ושמורות טבע בינהם שמורת הר מירון, יער לימונים, מרכזי הבילוי של ראש פינה וסיורים בעיר צפת.

קישור לכתבה המלאה >>

מכתב מאתר בוקינג.קום
booking

booking 9.8

צימרים בצפון - מנדי ממליצהמאתר "מנדי טבעונות עד הבית"

מנדי ממליצה | החופשה הטבעונית המושלמת

ת.ז "אור בראשית"
סוג העסק: צימר
מיקום: אזור הגליל העליון, אמירים.
סיווג: ידידותי לטבעונים / 100% טבעוני

בקצרה, הכירו את "אור בראשית"- צימר טבעוני המנגיש את עצמו לטבעוניים- מאבזור טבעוני בחדר ועד ארוחות מגוונות טבעוניות עד הבקתה בה אתם ישנים. הצימר כולל 3 בקתות מאובזרות בכל טוב: מיטה זוגית מפנקת, ג'קוזי אבן גדול, פינת ישיבה מרווחת, מטבחון מאובזר ומרפסת עץ פרטית גדולה בה ניתן למצוא 3 פינות ישיבה ובריכה מחוממת.

מזה מספר שנים שלא נסעתי לצימר, הכאב ראש הכרוך במציאת מקום המתאים לטבעונית היה ניראה לי מטרד רציני, במיוחד כשאני הולכת לצימר בחיפוש אחר שלווה ורוגע. אבל אז שמעתי על "אור בראשית", צימר הנמצא במושב הצמחוני אמירים ומציע אירוח 100% טבעוני. תהיתי- מה הכוונה 100% טבעוני? התקשרתי לשלום ודבי, הבעלים של הצימר, והם בשמחה וידידותיות סיפרו לי שהם יכולים להציע אירוח 100% טבעוני: שמיכות פוך וכריות סינטטיות, מוצרי טואלטיקה שלא נוסו על בעלי חיים, נשנושים וארוחות מפנקות על טהרת הצומח וכד'.

התרשמתי, נדלקתי ונסעתי ביחד עם חברתי זואי. את הדרך הארוכה לאמירים (כשעתיים וחצי מת"א) בילינו בזיופים כבדים ברכב ובהסתכלות על הטבע היפיפה בצפון. הגענו לאמירים מוקדם מהצפוי והחלטנו לנצל את הזמן לשיטוטים והתרשמות מהישוב- הנוף הירוק, האוויר הצח שמאפיין את הגליל, התושבים הנחמדים שמנפנפים לשלום ומדברים בשקט ובנימוס, מגוון העסקים הקטנים (שמאוד נגישים לטבעונים!)- הרגשנו שהגענו למדינה אחרת.

את ההגעה לצימר התחלנו ברגל ימין (כשהבנו שיש שפע של חניה ואנחנו בהחלט ובאופן סופי לא בת"א יותר). את פנינו קיבלו בחיוך דבי ושלום, ביחד עם גשם זלעפות, ומיד רצנו למקום מכוסה ומחומם. כשנכנסנו למסתור גילינו שמדובר בסטודיו לעיצוב זכוכיות, את קירות הסטודיו מעטרים תכשיטים בצבעים מהפנטים, כלים בצורות מיוחדות ועוד, הכל נעשה ע"י דבי בעצמה (שגם עושה בסטודיו סדנאות לעיצוב זכוכית מגניבות).

דבי המשיכה ביצירת חרוז מאפס ואותנו שלום ליווה ל"בקתה הרומנטית", אחת משלושת הבקתות שהמקום מציע. עלה לנו חיוך כשראינו שדלת הכניסה מעוטרת בסימן ה"vegan friendly " והחיוך התרחב עוד יותר כשדלת הכניסה נפתחה וראינו את הבקתה שלנו מבפנים.

פינת הישיבה בבקתה מאובזרת בשלל כריות טבעוניות נוחות והיא מרווחת, מוארת ונוחה. בפינה השמאלית ישנו אח וגזעים להדלקתו. עכשיו רק נשאר לשבת עם כוס תה, פיג'מה, ספר טוב ולהירגע.

בבקתה מיטה זוגית מרווחת המאובזרת בכריות גדולות ונוחות ושמיכת פוך מחממת, גם הם 100% טבעונים. אחרי שעות של שינה עמוקה במיטה אני יכולה להבטיח שיהיה לכם לילה נעים, חמים ומלא בשינה טובה. וכיאה לצימר שמכבד את עצמו, הבקתה, כמו שאר בקתות הצימר, מאובזרת בג'קוזי אבן ענק ומפנק (ואני מזהירה אתכם מראש- מלאו את הג'קוזי עד הסוף לפני שאתם מפעילים את הבועות, אחרת תהפכו את הצימר לבריכה מחוממת. מניסיון).

ואם כל זה לא מספיק, מחכה לכם מרפסת פרטית גדולה מעץ עם שלוש פינות ישיבה ובריכה גדולה מחוממת. הבריכה ממוקמת בפינה מקסימה ושקטה, מלאה בפרחים צבעוניים ועצים. בבוקר, ממש לפני ארוחת הבוקר (שעוד נדבר עליה, אל תדאגו) להתעורר בשכשוך בבריכה החמימה עם גשם שמטפטף על הפנים- תענוג !
כמובן שעיקר חיינו כטבעונים זה אוכל, אז בואו נדבר טיפה על החוויה הקולינרית שעברנו בצימר:

מיד כשהגענו לצימר חיכו לנו שלל מטעמים ופינוקים טבעוניים: חליטת תה בהכנה ביתית של הצימר, חטיפי חלווה, מגוון פירות אורגנים וגולת הכותרת- עוגיות בהכנה ביתית של הצימר, מרקם מדויק וטעם גן עדן. הופתענו לטובה.

ניתן להזמין ארוחת בוקר גדולה ומפנקת המגיעה טרייה וחמה ישירות לבקתת הצימר שלכם. את ארוחת הבוקר מכינים שני וגיא, זוג בשלנים מאמירים, המכינים את כל הארוחה לבד- כולל המטבלים. ארוחת הבוקר הזוגית מכילה- 2 חביתות בינוניות, סלסלת לחמים, מגוון סלטים, מטבלים, שתיה קרה וקינוח מתוק. ארוחת הבוקר משתנה לפי חומרי הגלם העונתיים.

חביתה טבעונית זה עניין מסובך, היא יכולה לצאת כבדה מידי, חסרת טעם, עם גושים מוזרים ועוד שלל פיגועיי מטבח כאלו ואחרים. אך תשכחו מזה, כי כאן הסיפור הפוך לגמרי- קיבלנו חביתה, שבעינינו, הייתה לא פחות ממושלמת. חביתה קלילה, עם טעם עשיר, תיבלון מדויק והרבה עשבים ירוקים שהוסיפו כל טוב לחגיגה. החביתה עשויה מקמח חומוס וקמח כוסמת, ירק ותבלינים.

בארוחת הבוקר מקבלים מגוון סלטים ומטבלים, כולם טריים ועשויים מחומרי גלם איכותיים. לאחר שהופתענו לטובה מהמגוון, הופתענו לטובה גם מהטעם- הכל היה טעים ולא נשארה אפילו צלוחית אחת מלאה. בכיוון השעון- טפנד זיתים, זיתים בתיבול, ממרח לימון כבוש, סלט אבוקדו, סלט חצילים (מרקם וטעם נפלאים), סלט קינואה (עם ירק ופקאנים- סופר טעים), טחינה, גבינת שקדים (עם טעם מאוד דומה למקור), חומוס עדשים, סלט סלק, ריבת תפוחים וריבת תפוזים.
סלסלת הלחמים המגיעה עם הארוחה מגוונת: לחם תמרים ואגוזים, לחמניות מקמח כוסמין מלא ופוקאצ'ה מקמח לבן. אני יודעת, זה נשמע כמו סלסלת לחמים בריאים ויבשים- אבל אם חשבתם כך טעיתם. הלחמים לא יבשים, בול במידת האפייה הרצויה, הרגשנו שהרגע קיבלנו אותם חמים מתנור במאפייה. הפתעה גדולה! וכמובן שלכל סיום ארוחה צריך קינוח (אפילו אם אכלת ביממה האחרונה שני טון אוכל)- קאפקייק בננה, תמרים וסילאן בתוספת אגוזים ופינוק בריא של תמר ממולא באגוזי מלך, צימוקים וסילאן.

במהלך שהותנו בצימר ישבנו לשיחה עם שלום ודבי על תה ועוגיות. כשדיברנו עימם גילינו שהם הגיעו לפני כ5 שנים לאמירים ותוך שנה בלבד הקימו את הצימרים. הקמת הצימרים הייתה התגשמות חלום קטנה של הזוג. במהלך שיחתנו דיברנו על טבעונות ועל חוסר הנגישות לטבעונים בצימרים שונים בארץ, שלום: "בהתחלה הצימר לא היה נגיש לטבעונים, אבל אז המודעות לטבעונות עלתה וכך גם הדרישה לצימר טבעוני. חשבתי שהנישה הטבעונית מאוד מתאימה לנו, הקרבה שלנו לטבעונות, הקרבה של אמירים לטבעונות- אנחנו מבינים את הדרישות ב100% ולכן יכולים לענות על כל הצרכים של הלקוחות הטבעונים. לאחר מחשבה זו הצימר עבר מהפכה טבעונית".

לסיום, נרצה להודות לדבי ושלום על האירוח המקסים ואדיבות השירות. בנוסף, נרצה להמליץ בחום- מי שמחפש חופשה מהנה ומרגיעה, עם חדר מפנק ומאובזר, נוף הרים, אוויר טהור וכמובן נגישות מלאה לטבעונים- מנדי ממליצים על צימר "אור בראשית" באמירים.

נ.ב מי שתהה, כששאלתי את שלום על ידידותיות לכלבים הוא ענה: "מישהו שביצע הזמנה הגיע עם תוכי מחמד ענק, וקיבלנו אותו בשמחה. כך שגם כלבים וכל חיות המחמד מוזמנים".

הבלוג של The-Funny-Bunny

מתפנקים באמירים I חופשה בגליל

ב-25.3 חגגנו אני ואודי ארבע שנות זוגיות יחד. בכל שנה אנחנו שוכרים רכב, אורזים תיק ויוצאים למסע של שלושה ימים לחגוג אהבה וחופש. התלבטנו בין אילת לצפון. אילת איבדה בעיני את הקסם ברגע ששמעתי מפקידת הקבלה את המשפט 'אני לא יכולה להתחייב על זה'. אז נכון, גם אני עבדתי בעבודה בה 'לא יכולתי להתחייב על זה', אבל בתור לקוחה אין משפט מעצבן מזה. אם אני עושה את הבחירה במקום הספציפי הזה, מן הראוי שהתמורה תהיה בהתאם. ואם יש דבר שאני לא יכולה לסבול זה להתבאס ממקומות הארחה. בעיקר רצינו בריכה מחוממת פרטית, כי מזג האוויר עוד לא אפשר שכשוך במים קרים ואנחנו אוהבים מים. ואז באחד משיטוטי ברשת הגעתי לצימרים 'אור בראשית' במושב אמירים, שנראה שהציעו בדיוק את מה שאנחנו מחפשים.

בשיחת הטלפון הראשונית הלבביות של שלום בעל הבקתה קנתה אותי. אני מעריכה אנשים שאוהבים את מה שהם עושים ועושים זאת עד הסוף, ושלום נשמע בדיוק כזה. הוא הפנה אותי לעמוד הפייסבוק, לתמונות של הבקתות ולמחירון הידידותי, ולבסוף מבין שלושת הבקתות בחרנו בבקתה לאוהבים, שמעוצבת בקו נקי ולבן, עם ריהוט עץ דומיננטי ומיוחד. 'נוף, זה חשוב מאוד', היה פחות או יותר המשפט השני שאמרתי לו, והוא הבטיח לי שנקבל כזה.

הגענו לבקתה אחר הצהריים, וזו חיכתה לנו נקייה ומסודרת להפליא. מוסיקה נעימה התנגנה ברקע, האוויר היה צח והמילה המיידית שעלתה לי בראש היתה 'חופש'. לבקתה צמודה בריכה מחוממת פרטית (כ-30 מעלות), אולם כשראינו את הג'קוזי רחב הידיים שבתוך הבקתה, היה לנו ברור שלצאת ממנו הולכת להיות בעיה רצינית. הבקתה מאווררת מאוד, מרווחת ומוקפדת בכל פרט. עוגיות נפלאות מעשה ידיה של דבי זוגתו של שלום, פירות, קפה, חלב, יוגורטים ויין הם רק חלק מהפרטים הקטנים שחיכו לנו בצימר והמתיקו לנו את החופשה. סבונים, חלוקים ופריטים נוספים שדרגו את תחושת הספא והמארחים האדיבים בעלי הרצון הכנה לעזור בכל עניין מבלי להעיק הפכו את חוויית האירוח בצימר אור בראשית למוצלחת במיוחד.