בוקינגGift-voucherve_heSpecial_offer_he

להזמנות חייגו: 054-5747691

%1$s

טיולים בסביבת אמירים – בצפון

לבקשתכם הכנו רשימה לטיולים מומלצים באמירים והסביבה

המושב הייחודי אמירים שממוקם בגליל העליון מהווה מוקד עלייה לרגל עבור אינספור נופשים ומטיילים ואין זה במקרה. מלבד הנוף המרתק שנשקף מהמושב, לא חסרים מגוון מסלולי טיול באמירים, (למשל תצפית ושבילים נסתרים), ובסמוך אליו מחכים מגוון נקודות טיול אידאליות עבור כל עונות השנה- כך שבין היתר ניתן ליהנות ממפל פרוד, שמורת הטבע נחל עמוד, כיסא אליהו בנחל מירון, מסלול נחל צלמון, הר מירון, בית הכנסת העתיק בפקיעין ועוד.
מכאן שגם ניתן להגיע לנפוש בצימרים האיכותיים וגם על הדרך להכיר מקומות חדשים או לחלופין לחזור אל מקומות אהובים שרק חבל ארץ הגלילי יודע להציע.
תיהנו!

מושב אמירים

Amirim

 

• סיור בשבילי חורש הכפר, השביל הנסתר, שביל המערה.
• גן פסלים של אמנים מהארץ ומהעולם בחסות מוזיאון ישראל. הפסלים פזורים בחורש טבעי של עצי אלונים ואלה. הגן מואר בלילה.
• תצפיות נוף לכנרת – שתי תצפיות נוף עקריות: 'מצפה נוף מנחם' + אנדרטה עם מטוס קרב (בקצה המזרחי של רחוב האורנים)  ו'מצפה כנרת' (ברחוב מצפה כינרת).
• בריכת שחיה בקיץ
• מסעדות, חנויות מיוחדות, גלריות אומנות

מעיין שפר (עין רמיאל-הרומלה)

Shefer Spring2 ק"מ מצימר 'אור בראשית' אמירים

נביעה הפורצת מתוך ההר ליד סלע בסמוך למושב שפר. מי הנביעה זורמים בתעלה מסודרת ונופלים בעוצמה רבה אל בריכה מלאכותית מטופחת האוגרת את מי המעיין הנמצאת במושב שפר. מהבריכה, זורמים המים בתעלות ובמפלונים קטנים בתחום המושב. בהמשך הם יוצרים את נחל פרוד.
מומלץ להגיע למעיין ולנחל בימות החורף או האביב החמימים.

 

נחל פרוד ומפל פרוד

Prod waterfall

2.5 ק"מ מצימר 'אור בראשית' אמירים

פת הגעה >> נחל הזורם באפיק מעניין בתוך חורש עצי אלונים, אלה וחרובים ואף יוצר שני מפלי מים גבוהים (כ-3-4 מטר) בעונת הגשמים. גם כאשר אין מים מדובר בפינה יפה.
הולכים בשבילי עפר לצד הנחל (הזורם רק לאחר גשמים חזקים). בתחילת השביל נמצאים שרידי אמת מים ושוקת נאה, שני "קברי צדיקים" בגדה המזרחית, במבנים לבנים קטנים עם כיפות כחולות לזכר נחמיה העמסוני וישמעאל בעל הברייתות. בהמשך ישנן מערות קבורה עתיקות. באזור זה פזורים שיחי צבר ועצי זית שנותרו מבוסתני הכפר פראדייה, השומר על השם הקדום פרוד – יישוב יהודי המוזכר בתלמוד הבבלי.
ניתן להגיע עם הרכב לחניה חופשית בטבע לפני הכניסה לקבוץ פרוד.

שמורת טבע נחל עמוד

nahal ammud reserve5 ק"מ צפונה מהצימר אור בראשית באמירים

טיול בזווית אחרת בשמורת בנחל עמוד, להרחבה >>

מפת התמצאות בשמורה >> להגיע לנחל עמוד מדרום: נוסעים צפונה מצומת חנניה בכביש 866, עוברים את אמירים ואת כפר שמאי כשתי ק"מ, פונים ימינה בשלטים נחל עמוד, בדרך עפר נוסעים עוד כקילומטר לחצי ומגיעים לחנייה.
בתחילת המסלול תמצאו תחנת מיידע שירותים ומזנון. המסלול מתחיל בשביל הרחב המסומן באדום לעבר משטרת עין תינה. המשטרה מבנה נטוש ומחורר בקליעים מימי המרד הערבי. כאן אפשר לתצפת על צפת השוכנת מעבר לנחל עמוד. משך נרד בשביל לעין יקום זוהי הגדה הדרומית של נחל מירון. לאורך השביל נבחין בעצי כליל החורש עם העלים דמויי הלב. משם נמשיך במורד הנחל עד שנגיע לעין יקים. המעיין נובע כל השנה לצדו צומח עץ אגוז שמזמין אתכם לשבת לצלו.
מכאן ממשיכים עד לפיצול השבילים, אם פונים ימינה מגיעים לאמת המים ואל שרידי טחנת הקמח. בריכת האגירה שימשו להשקיית החלקות הסמוכות להם, למרגלות הבריכה פורצים המים ממזרקה קטנה וזה הזמן לשבת לנוח. משם נמשיך לבוסתן המשוקם ונראה את השחזור של מערכת ההשקיה לעצי הפרי השתולים שם. משם נגיע לבית החווה שבחזיתו שני קשתות אבן. אם נעצור בקצה הבוסתנים, נוכל לצפות אל עבר הנופים המרהיבים של השמורה.
כניסה בתשלום, משך הטיול כ- 3 שעות.
לפרטים: תחנת מידע 04-6999984

נחל מירון עילי וכיסא אליהו

6.5 ק"מ מצימר 'אור בראשית' אמירים

מפת הגעה >> תחילת וסיום המסלול היא בכביש מס' 866, המקשר את צומת חנניה עם צומת מירון כ- 3 ק"מ צפונית לכניסה למושב כפר-שמאי. המסלול מתחיל בעיקול הגדול של כביש מס' 866, דרומית למושב מירון. מפגש נחל מירון ויובלו נחל בר-יוחאי, ניתן לראות שרידי טחנת קמח שפעלה בעבר תוך ניצול הזרימה האביבית החזקה בנחל מירון. בנקודה זו נובעים לאחר הגשמים עין בר-יוחאי, עין מירון מוקפים בחורש הים-תיכוני.
עין זבד – בצל עץ אלון, משמש כמקור מים לבעלי החיים באזור. זוהי פינה נעימה למנוחה, והשדה הסמוך שופע פריחה אביבית מרהיבה.
לקראת סוף הירידה עוברים על פני עמוד סלע מרשים, זהו כיסא אליהו. האגדה מספרת שבאחרית הימים יישב אליהו הנביא על הכיסא ויתקע בשופר לבשר על בוא המשיח. מעט לאחר כיסא אליהו, עובר השביל באתר העתיקות חורבת שמע, בה נמצאים שרידים רבים, בכללם מאוזוליאום ענק ומרשים, שרידי בית כנסת עתיק, מערות קבורה ובית בד. מחורבת שמע, יורד השביל בדרך עפר נוחה ומגיע לעין מירון, בו עברנו בתחילת המסלול. מכאן, קצרה הדרך חזרה אל נקודת ההתחלה.

נחל צלמון

Tzalmon Stream

11 ק"מ מצימר 'אור בראשית' אמירים

מתחילים מחניון כורכר (יש שילוט) על כביש 804 המחבר בין צומת ראמה לעראבה. העצים שתראו בצדי הדרך שייכים למפעלי עשיית פחם הפועלים באזור.
בהתחלה יורדים בשביל, כל כמה עשרות מטרים ישנן בריכות קטנות ומפלונים, מגלשת סלעים בין שתי בריכות סמוכות, מקומות מוצלים לפיקניקים ומקומות שבהם אפשר פשוט ללכת בתוך המים. בדרך יש גם מערת קבורה, עצי חרוב, אלות, אלונים, שיחי פטל, הרדופים והמון שיחי מנטה ונענע. הנחל ממשיך עד לכנרת (נשפך באזור קבוץ גינוסר). חוזרים דרך הכביש שבו נמצאים הרכבים.

הר כותר

13 ק"מ מצימר 'אור בראשית' אמירים

הר כותר שליד הר מירון, בדרך המוליכה לצפת. על מדרונו הדרומי שוכן היישוב קדיתא יישוב אקולוגי – משובץ בעצי זית, טראסות עתיקות מתפוררות ושרידי בוסתנים.
ציון מקום קבורתו של רבי טרפון נמצא על גבעה וחוסה בצילו של עץ אלה גדול בשולי היישוב קדיתא, שבעברו היה כפר ערבי. ("היום קצר והמלאכה מרובה, והפועלים עצלים והשכר הרבה ובעל הבית דוחק"… זוכרים? את זה אמר ר' טרפון).
הדרך להר כותר נטועה בכרמי ענבים. המקום יושב על מוצאו של נחל עמוד, צופה על עמק קטן ועל רכסי הר צפת בשוליה של רמת דלתון. מגיעים מכביש 89 בין צומת מירון לצומת עין זיתים.

שמורת סלע עכברה

Nature Reserve Akbara Rock

18.5 ק"מ מצימר 'אור בראשית' אמירים

השמורה נמצאת בצד המזרחי של נחל עכברה, מעל לכפר עכברה, בין עין-עקביה בצפון לאזור עין-סלע בדרום. סלע עכברה הוא המצוק הגבוה בגליל (130 מ'), המצוק הוא מצוק גירני מתקופת האיאוקן. בנחל עכברה נמצאים בוסתנים רבים של עצי שקד וזית וכ- 150 מערות. באזור זה מקננים עופות דורסים. למרגלות המצוק נמצאים עין עקביה (בתחום השמורה), עין ינאי ועין-סלע ובמורד נחל עכברה נובע עי- כחל.
הכניסה מכביש מס' 8900 (הכביש הישן מראש פינה לצפת), שביל מסומן כחול להולכי רגל, יורד בנחל עכברה כמעט לכל אורכו, דרך הכפר עכברה והקצה הדרום-מערבי של מצוק עכברה, לעבר כביש מס' 65, כק"מ ממזרח לצומת נחל עמוד. תצפיות טובות לשמורה ניתן לבצע מגשר עכברה בכביש מס' 89 מחלף אליפלט – צפת, ומכביש מס' 85 ממזרח לצומת נחל עמוד.

הר מירון

Mount Meron

24.2 ק"מ מצימר 'אור בראשית' אמירים

שלושה מצפים בשביל הפסגה בהר מירון, להרחבה >>

הגישה להר מירון היא מצפון, דרך כביש מס' 89. בצומת מירון יש להמשיך ישר בכביש מס' 89, דרך צומת חירם ולהגיע לאחר 2.5 ק"מ למסעף הגישה להר מירון.
המסלול מתחיל ומסתיים בחניון שביל הפסגה, טיול מעגלי כשעה שעתיים, דרומית לפסגת הר מירון. מנקודה זו יוצא שביל הפסגה המקיף את פסגת הר מירון – הגבוה בהרי הגליל (1208 מ' מעל פני הים). השביל עובר בחורש ים תיכוני של אלון מצוי ואלון התולע,  ומגיע למצפור צפת, ממנו יש תצפית מזרחה לאזור צפת ורמת דלתון. המשך השביל מקיף את הפסגה מצפון, דרך מצפור הלבנון. השביל ממשיך על פני גת עתיקה ומגיע לצומת שבילים עם "שביל ההר", המסומן שחור ויורד מכאן לבית ספר שדה הר מירון. לא יורדים בשביל זה, אלא ממשיכים בשביל הפסגה, חוצים דרך עפר המשמשת את הבסיס, ולאחריה מגיעים למצפור ההר – תצפית לכיוון המורדות המערביים של הרי מירון והגליל המערבי.
מעט לאחר מצפור ההר, מגיע השביל למפגש כבישים, משם נמשיך אל החניון.

פקיעין

Old Pki'in

 

סתם לטייל בסמטאות, לבקר בבית הכנסת העתיק, לשכשך רגליים במעיין, להיכנס למערת הרשב"י, לקנות סבון אצל "סבתא ג'מילה" ומאכלים דרוזיים מיוחדים בדוכנים ובחנויות שסביב כיכר המעיין. אפשר גם לקפוץ לבית הבד "אל זיתון", לגלריית הפסלים של חרובי פדול (שאם תנוח עליו הרוח גם יפגין בפניכם נגינה על עוד), או לכוורת הבוסתן – מרכז מבקרים בנושא הדבש עם ארוחות קטנות, טריות ומענגות. חובבי הצילום יחגגו בעיר הציורית, ואם תצטרפו לסיור מודרך – הנאתכם (והשכלתכם הכללית) תוכפל.

 

מאחלים לכם חופשה מהנה ונעימה:
דבי ושלום – 054-5747691
אור בראשית – צימרים באמירים
חוויה מושלמת לזוגות אוהבים..

נגישות

דברו איתנו!