בוקינגGift-voucherve_heSpecial_offer_he

להזמנות חייגו: 054-5747691

%1$s

לטייל בדרך לצימר בצפון

כדי שהחופשה שלכם תהיה מושלמת תוכלו גם להנות מהדרך שלכם מהמרכז לצימר בצפון, הכנו רשימת מקומות בילוי ואטרקציות עבורכם, האתרים מסודרים מדרום לצפון.

נשמח לקבל רעיונות גם מכם, תודה.

ביקור של כייף בזכרון יעקב

כשעה מהצימר באמירים

טיול בזכרון יעקב נופים, אווירה, אתרים היסטוריים, יריד אומנים, יקבים, מסעדות, בתי קפה ועוד..
– אפשר להתחיל במדרחוב (דרך היין) – אוירה אוטנטית של בתים מתקופת הברון, המשמשים אחסניה לגלריות חנויות מיוחדות, מסעדות ובתי קפה, שחזור רחוב המייסדים המשמש כרחובה הראשי של המושבה, תוך הקפדה על שמירת המבנה האורבאני הישן והחזרת עטרה ליושנה. פנסי רחוב, גדרות, גגות, אלמנטים של עץ וברזל בפתחי הבתים ובתוך הבתים, שיפוץ ריהוט וחפצי בית ועוד..
– מוזיאון המזגגה – הוקם כמפעל ליצור בקבוקי זכוכית בעבור היין של יקבי כרמל מזרחי
– מצודת ומוזיאון שוני בפארק ז'בוטינסקי – המקום שימש כמצודת הגנה על דרך החוף, סביבתו מעיינות, אשר שימשו את הורדוס להולכת מים לקיסריה.
– מוזיאון העלייה הראשונה – המוזיאון מנציח את ראשית ההתיישבות הציונית ותולדות העלייה הראשונה.
– מוזיאון יד למייסדים – צילומים ומסמכים מקוריים ונדירים, המנציחים את תולדות המושבה.
– אנדרטת ומוזיאון בית התותחן – תצוגת מרגמות, תותחים ומשגרים ממדינות ותקופות שונות. בשטח האתר נמצא גם מוזיאון ופארק עם תערוכה מתמדת של תותחים ואמצעים נוספים.
– בית אהרונסון – מוזיאון נילי: אוצר את סיפור חייהם ופועלה של המשפחה, ביסוד מחתרת נילי. המוזיאון ממוקם בשני מבני מגורים, אשר נשתמרו כמו שהיו בתקופת חייהם.
– יקב זיכרון – ביקור כולל מעקב אחר שלבי ייצור היין ומטעימות יין. גם מסעדה המציעה גבינות ויין. מרתף היינות השייך למשפחת תשבי בזיכרון יעקב ונמצא ברחוב המייסדים.

רמת הנדיב, טיול בגני הברון

כשעה ורבע מהצימר באמירים

צפונית לבנימינה, ברמת הנדיב נמצא גנים גדולים סביב אחוזת הקבר של הברון רוטשילד, תצפיות מרהיבות לעבר חוף הכרמל וילה עתיקה, מערה, מעיין, ארמון ועוד. המסלול מעגלי, רגלי נעים וקל המתאים לכל המשפחה.

מומלץ להשקיע לפחות שעה בסיור ברחבי הגן וליהנות מהתצפית שהוא מציע לכיוון הים.
גנים גדולים שניטעו כאחוזת קבר לברון בנימין אדמונד דה-רוטשילד, אבי היישוב והנדיב הידוע, שהקים ותמך ברוב המושבות שקמו בארץ ישראל בתקופת העלייה הראשונה (שנות ה-80 של המאה ה-19) ובהן: ראשון-לציון, זכרון יעקב (קרויה על שם אביו), מזכרת-בתיה, ראש-פינה ועוד. במרכז גן הזכרון נמצאת מערת הקבר של הברון ורעייתו מאחורי דלתות בסגנון תקופת התלמוד. פרט לקבר יש בגן צמחייה רבה המייצגת הן את הצומח בארץ והן בעולם. בגן מספר חלקים מעניינים: גן המפלים, גן הוורדים, גן הדקלים, גן ריחות ועוד..

מחלבת שוורצמן – בת שלמה

כ- 65 דקות מהצימר באמירים

בדרך מזכרון יעקב למושבה יוקנעם, נמצאת בת שלמה.
חוויה מרתקת, טעימה ומהנה ממתינה לכם בבית משפחת שוורצמן במושבה הקסומה בת שלמה הוותיקה. בחצר המשפחתית ניתן לספוג מורשת ואורח חיים שכמעט עברו מן העולם, לצד חוויה קולינרית בלתי נשכחת. מבנה האבן העתיק העומד בחצר מזה 120 שנה מעניק למבקרים חוויה יוצאת דופן של נגיעה בזמן אחר, משמש היום למוזיאון.
לצד הנוסטלגיה – גם טוב טעם של גבינות נהדרות תוצרת בית, לאפות חמות מתובלות בשמן זית טהור מוגשות עם עלי זעתר וזיתים.

כפר האמנים קיבוץ עין הוד

כשעה מהצימר באמירים

כפר האמנים עין הוד מציע חוויה אותנטית למבקרים במקום. הכפר שוכן למרגלות הכרמל בדרך לחיפה ומשקיף על נוף עוצר נשימה של העיר עתלית והמבצר הצלבני. כבר בכניסה לכפר מרגישים את האווירה הייחודית השוררת במקום. הטבע הקסום אל מול יצירות האמנות מעניקים תחושת עילוי נפלאה הגורמת לרצות עוד.
אפשר ורצוי לשוטט באופן עצמאי בין סמטאות הכפר, להיפגש עם אמנים תושבי המקום אשר מציגים לראווה את יצירותיהם ונותנים לכם פתח לחוויית תרבות אותנטית. כל אמן מסביר על היצירות שלו ועל הטכניקה הייחודית שלו.

שוק דלית אל-כרמל

כשעה מהצימר באמירים

מדי יום פוקדים מטיילים רבים את אחד השווקים הגדולים, הצבעוניים והפופולריים באזור הצפון: שוק דלית אל-כרמל. כאן, לצדי הרחוב הראשי (שהוא למעשה כביש מס' 672), מציעים הדוכנים והחנויות שפע של מציאות שונות , ביגוד והנעלה, צעצועים, כלי בית, מזכרות, כלי נגינה, דברי סדקית, פריטים אותנטיים שונים, כלי נחושת, סלים, שטיחים, והרבה מאוד פוסטרים ורפרודוקציות ממוסגרות. ובין כל החנויות הללו שזורים בתי אוכל קטנים, מסעדות מזרחיות נחמדות וקונדיטוריות שניחוחות משכרים ומתוקים עולים מהן. השוק אמנם פועל מדי יום, אך עיקר האקשן נערך בשבתות (נלקח בתודה ישראל טרוולר)

נצרת של כנסיות, שווקים וניחוחות

כ 45 דקות מהצימר באמירים

העיר שבא חיים נוצרים, מוסלמים ויהודים, מאחד מיעדי התיירות החשובים בעולם. בשווקים מסעדות בתי קפה, ריח קפה ותבלינים, מאפיות, קונדיטוריות של מתוקים. כנסו לכל סמטה מזמינה וגלו בעצמכם פינות נסתרות
כנסית הבשורה היוונית-אורתודוקסית: ידועה גם ככנסיית באר מרים, אחת היפות והמיוחדות בישראל. ציורי קיר, איקונות ונברשות. קול המים המפכפכים ממקום הנביעה בתוך הכנסייה.
מערת אל קילאי: הצצה קטנה ומעניינת לחצר האורתודוקסית. המערה הענקית שהייתה כנראה חלק מקומפלקס שלם של מנהרות.
השוק: עמוס וססגוני, ראשיתו במאה ה 17, משובץ בבתים עתיקים, מחולק לתחומים, שוק הכלות, שוק ירקות, שוק הפחחים ושוק הנגרים.

בית לחם הגלילית

כ 50 דקות מהצימר באמירים

טיול קסום של כל השנה בניחוח עדין של פעם בין רחובותיה ובתיה השמורים להפליא של המושבה הטמפלרית הציורית. ומסביב? יער אמיתי וכמעט אירופאי של עצי אלון תבור קשישים ופריחה שופעת בצבעים מרגשים.
המושבה מקסימה ופסטורלית עם המון פעילויות נחמדות. על הדרך הראשית ניתן לעשות סדנת סבונים ונרות, השכרת אופניים, ריינג'רים, רפת גלריות ובתי קפה וכמובן לא נשכח את חוות דרך התבלינים. סיור חביב ומרגיע באווירה נעימה ביותר.

טיול נעים!

דבי ושלום
אור בראשית צימרים באמירים

נגישות

דברו איתנו!