בוקינגGift-voucherve_heSpecial_offer_he

שבילי אופניים וטיול במרום הגליל – בצפון

לחץ להורדת המפה בפורמט PDF
forest bike-trip

נוף ירוק וקסום, רכסי הרים, נחלים ועמקים, אוויר צלול, אתרי מורשת, קברי צדיקים, כרמים ויקבי יין. כל זה מחכה לכם בשבילי האופניים בתוואי דרכי יערות ביריה וברעם במרום הגליל. המסלולים המוצעים מתאימים לרוכבים מנוסים.

תוואי מסלול האופניים במרום הגליל עובר בתוואי דרכי יער ודרכים חקלאיות קיימות. השבילים הוכשרו ושולטו ע"י קק"ל בסיוע החברה הממשלתית לתיירות (חמ"ת), מועצה אזורית מרום הגליל, מועצה מקומית גוש חלב ורשות שמורות הטבע ונבנו על פי דרגות הקושי של הרכיבה בהם. מבין האפשרויות הרבות הקיימות בחרנו עבורכם מסלולי רכיבה בדרגות קושי ובינונית וקשה לרוכבים מיומנים.

מסלולי טיול אופניים בצפון

אל מסלולי האופניים אפשר להגיע מיער ביריה – חניון עין זיתים (כביש 886), חניון הוזים ו/או חניון רבין ביער ברעם (כביש 8967). ממושב כרם בן זימרה (כביש 886 ) ומגוש חלב -ג'יש, (כביש 89).

שביל ירוק מספר 1 (רמת קושי בינונית) –  מסלול מעגלי באורך של 5 ק"מ. נקודת מוצא וסיום בחניון עין זיתים ביער ביריה. שימו לב לכיוון הרכיבה המומלץ ומסומן במפה בחיצים.

שביל כחול מספר 2 – מדובר ברמת קושי בינונית המתאימה לרוכבים בעלי מיומנות רכיבת שטח. השביל, באורך של 17 ק"מ, מתחיל ומסתיים במושב כרם בן זימרה.
יוצאים מהכניסה למושב כרם בן זמרה ופונים דרומה (שמאלה) בכביש אספלט לכיוון מבני הלולים של המושב. חוצים שער ברזל ונכנסים לשביל עפר היורד לעיין עלווה. רוכבים עד לנקודת החיבור של השביל עם נחל גוש חלב חוצים את הנחל ופונים צפונה בירידה קצרה ותלולה. מומלץ לרדת בהליכה מכיוון שהשביל בנקודה זו רטוב ומחליק. ממשיכים לרכוב בשביל לאורך נחל גוש חלב עד למפגש הנחלים גוש חלב- דישון . במפגש נפנה צפונה על תוואי שביל ישראל. בנקודה זו נפנה לשביל המזרחי המתעקל בחדות צפונה ומטפס אל יער ברעם. בנקודה זו הולך ונפתח חלון לנוף גבולה הצפוני של הארץ. ממשיכים לרכוב עם השביל עד לפניה חדה מזרחה. ובנקודה זו מתחילים לרדת לכיוון צפון מזרח. המשכו של השביל דרומה ומנקודה זו מתחיל טיפוס לכיוון מטעי המושב כרם בן זימרה עד להתחברות עם הכביש ההיקפי של היישוב. בנקודה זו פונים צפונה ורוכבים לאורך הכביש ההיקפי עד שמתחברים לנקודה ממנה יצאנו.

שביל ירוק מספר 3  (רמת קושי בינונית) – מסלול מעגלי באורך של 3.5 ק"מ. נקודת מוצא וסיום בחניון רבין ביער ברעם. מתאים לרכיבה משני הכיוונים.

שביל אדום מספר 4 –  מדובר ברמת קושי גבוהה ביותר המתאימה לרוכבים בעלי מיומנות רכיבה גבוהה ובעלי כושר גופני גבוה.
נקודת ההתחלה לשביל זה אפשרית מכמה מקומות:  חניון רבין ביער ברעם,  מהכניסה למושב כרם בן זמרה, מגוש חלב (ג'יש) ולאלה המגיעים מכיוון יער ביריה ניתן להתחיל בחניון עין זיתים או חניון באר הוזים. המסלול אפשרי כמעגלי באורך של  20 ק"מ או  כשמינייה באורך של  36 ק"מ אם רוכבים את שביל סובב "חוות מתתיהו ". לאלה המתחילים בחניון עין זיתים או באר הוזים יש קטע רכיבה  נוסף הלוך ושוב באורך כולל של כ- 20 ק"מ.

תיאור המסלול למתחילים בגוש חלב (ג'יש) – יוצאים מחניון המתנ"ס ברכיבה צפונה  לכיוון נחל גוש חלב על שביל עפר שהמשכו מתחבר עם סימון שבילים ירוק. כעבור כ- 300 מ' תוכלו לראות ממזרח לשביל ובצמוד אליו את שרידי בית הכנסת העתיק של גוש חלב. משם נמשיך לרכוב  בירידה לאורך נחל גוש חלב. בשביל יש קטע ירידה תלול לפני חציית הנחל ובו מומלץ לרדת בהליכה מכיוון שהשביל רטוב ומחליק. נמשיך לרכוב בשביל לאורך נחל גוש חלב עד למפגש הנחלים גוש חלב-דישון. במפגש נפנה צפונה על תוואי שביל ישראל.

תיאור המסלול למתחילים את המסלול מחניון עין זיתים או באר הוזים ביער ביריה –תוספת של כ- 20 ק"מ- נרכוב בשביל המוליך לכיוון קדיתא, קטע רכיבה בעליה על כביש אספלט והמשכו על שביל עפר לכיוון אגם דלתון. נקיף את האגם ממזרח , ליד מנחת דלתון נחצה בזהירות את הכביש ומשם נרכוב  על שביל המקביל לכביש  עד למפגש שלו עם שביל המוליך למושב כרם בן זמרה. במפגש השבילים נפנה צפונה ונרכב בשביל כל הזמן ישר עד להתחברותו עם כביש האספלט ההיקפי של מושב כרם בן זמרה ליד מבני הלולים של המושב. בכביש נפנה מערבה נחצה שער ברזל ונכנס לשביל עפר היורד לעין עלווה וממשיך לנחל גוש חלב. משם המשך המסלול תואם לתיאור שלעיל לבאים מכיוון  גי'ש.

למעוניינים לרכוב את מסלול "השמינייה" הכולל את  "לופ" חוות מתתיהו – תוספת של כ- 16 ק"מ. -התחלת הרכיבה מגי'ש כמתואר לעיל עד למעבר התחתי של נחל דישון. חוצים את המעבר ורוכבים בתוואי שביל ישראל לאורך כ- 2.3 ק"מ, נפרדים משביל ישראל בפניה צפונה בטיפוס ארוך וטכני עד למזלג שבילים שבו פונים מזרחה ומקיפים את ההר סביב חוות מתתיהו. ליד האלון הגדול שווה לעצור לתצפית ומשם רוכבים בירידה חזרה עד למעבר התחתי של נחל דישון. חוצים את המעבר ופונים מערבה בטיפוס ארוך וטכני לחניון רבין. משם המשך המסלול תואם לתיאור שלעיל לבאים מכיוון  גי'ש.

תודה על המידע:
למשרד התיירות, באמצעות החברה הממשלתית לתיירות בשיתוף קרן קימת לישראל, מועצה איזורית מרום הגליל, מועצה מקומית גוש חלב ורשות הטבע והגנים.